Gjaltema en RegioBank verhuizen naar vernieuwd inloopkantoor
Gjaltema Verzekeringen Hypotheken en Makelaardij is sinds maandag 9 juni terug in haar oude pand aan de Wilhelminastraat 17.
Hoewel het woord ‘oude’ eigenlijk niet van toepassing is, want de tijdelijke verhuizing was noodzakelijk voor de vérgaande verbouwing van de eigen huisvesting. In de nieuwe situatie beschikt Gjaltema over een nog transparanter en laagdrempeliger kantoor dan voorheen.
“Sinds we zijn gestart in ons eigen pand in 2000 heeft ons bedrijf zich behoorlijk ontwikkeld, vertelt Martine Gjaltema, “Door de ontwikkelingen in de markt hebben we ons nog sterker kunnen ontwikkelen als een allround advieskantoor, waar je als klant gemakkelijk kunt binnenlopen voor vragen en gesprekken. Die openheid wilden we beter tot uiting laten komen in de uitstraling van ons pand. Daarnaast wilden we in het interieur een sfeer creëren van thuiskomen bij Gjaltema. De spreekkamers hebben nu een huiskamer-achtige uitstraling.”
Dat was de opdracht die de architect meekreeg, en zo ontstond een kantoor met een uitnodigende entree en een veel opener structuur, onder andere door het gebruik van glazen wanden. “Anderzijds moeten we voor de adviesgesprekken ook een zekere privacy waarborgen, dus het was de kunst om daar een goed evenwicht in te vinden”, aldus Jan Gjaltema. “We denken dat dit gelukt is.”
De indeling is hetzelfde gebleven, maar wel is er een spreekkamer bijgekomen, doordat de voormalige kluisruimte is omgevormd tot een extra spreekkamer. Daarnaast werd het gebouw aangepast aan de eisen van de tijd, door een veel betere isolatie, nieuwe koeling
en ventilatie.
Laagdrempelig
Zo sluit het vernieuwde pand aan op de kernwaarden van Gjaltema Verzekeringen Hypotheken en Makelaardij. We willen een toegankelijk, persoonlijk en betrokken kantoor zijn”, aldus Martine Gjaltema. “Dat is ook een uitgangspunt van RegioBank, waarvoor wij bemiddelaar zijn. Deze kiest nadrukkelijk voor een visie die ingaat tegen de trend van veel grootbanken, die meer en meer hun bankfilialen in kleinere kernen sluiten. Wij kunnen een bankvestiging openhouden door ons complete dienstenpakket. We merken dat daar veel behoefte aan is door de vele nieuwe afspraken momenteel, ook doordat we op een ideale plek zitten: in de dorps- en winkelhart van Dalfsen. Klanten komen hier toch al vaak langs, wat het nog gemakkelijker maakt om, al dan niet op afspraak, even hier binnen te stappen.”
Tussentijdse verhuizing
Er is de afgelopen maanden hard gewerkt aan de verbouwing van het kantoor. Die nam al in januari een aanvang, en tussentijds verhuisden de twaalf medewerkers van Gjaltema Verzekeringen Hypotheken en Makelaardij iets verderop in de Wilheminastraat. Begin juni verhuisde de organisatie terug naar het vernieuwde kantoor. “We voelen ons inmiddels weer helemaal op onze plek”, aldus Jan Gjaltema. “We zijn blij met en trots op het resultaat en denken hiermee weer jaren vooruit te kunnen.”
Door de coronaregels zit een feestelijke officiële opening er op korte termijn niet in. “Of het daar na de zomer nog van komt, hangt helemaal af van de ontwikkelingen”, aldus Martine Gjaltema. “Maar we laten onze klanten wel in de feestvreugde delen door verschillende acties die we aan het voorbereiden zijn.”
Wilhelminastraat 17, Dalfsen
Postbus 154, Dalfsen
Tel. 0529 – 488000
info@gjaltema.net
www.gjaltema.net