Volop groeikansen bij het snelgroeiende Eshuis
Elk huishouden heeft een stukje van etiketten- en verpakkingsdrukkerij Eshuis thuis liggen. “We maken concrete, herkenbare producten die bijna iedereen dagelijks gebruikt”, zegt marketeer Lyanne Odink. “Denk aan HG, Go-Tan en Coca-Cola. Producten voor thuis in Nederland, maar ook in het buitenland. Gemaakt met vakmanschap waar we trots op zijn.”
Ook andere zaken maken het werken bij Eshuis plezierig voor haar 165 collega’s. “We vormen een hecht team, met oog voor elkaar”, zegt digitaal drukker Berry Hoes. “Ook zien we elkaar op vrijdagmiddagborrels, personeelsfeesten en uitjes.”
Je kunt bij Eshuis intern worden bijgeschoold, weet Berry uit ervaring. “Eigenlijk ben ik bij Eshuis volledig opgeleid”, vertelt hij. “Ik begon twaalf jaar geleden als drukker. Via Eshuis kreeg ik de kans om een opleiding te volgen bij HP en behaalde ik niveau 1 van digitaaldruktechniek. De rest heb ik geleerd tijdens het werk. Daardoor opereer ik nu op hoog niveau en ben ik doorgegroeid naar allround digitaal operator, inclusief nabewerking en stansen. Je krijgt hier genoeg ontwikkelkansen, je moet die kansen alleen wel pakken.”
Jan van Leussen, teamleider productie, beaamt dat. “Er zijn mogelijkheden genoeg voor scholing en doorontwikkeling. Op basis van wat je zelf aangeeft, kijkt Eshuis naar de mogelijkheden. We willen bij iedereen eruit halen wat erin zit.”
Belangrijk hierbij is de relatie met drukpersleverancier HP. “Omdat Eshuis een testlocatie is voor HP, beschikken we altijd over de laatste ontwikkelingen en technieken”, vertelt Jan verder. “Dus leren onze operators deze ook als eerste in de praktijk te brengen.”
Ook Jan groeide door binnen het bedrijf. “Ik begon 33 jaar geleden aan de stansmachine, nog aan de Molenstraat”, blikt hij terug op zijn loopbaan. “Al binnen enkele jaren was ik allrounder in de drukkerij.”
In 2003 bracht Eshuis alles onder op de huidige locatie. “Doordat ik toen nauw betrokken bij de eerste digitale drukpersen, kon ik mij ontwikkelen tot digitaal operator op hoog niveau. Nu sta ik zelf niet meer aan de persen. Als teamleider productie stuur ik nu een ploeg van zo’n dertig collega’s aan.” Eshuis heeft zich als bedrijf enorm ontwikkeld in vierkante meters, aantal collega’s en in technieken en machines. “De nieuwste twee V12 drukpersen zijn hightech machines met de allerlaatste digitale druktechnieken. Het is prachtig om zo met Eshuis mee te ontwikkelen.”
Sinds 1891
Vanaf de oorsprong in 1891 ontwikkelde Eshuis zich tot een vooraanstaande speler op het gebied van bedrukte etiketten, (krimp-)sleeves en verpakkingen voor een zeer brede groep afnemers. Vooral de food- en drankensector, maar ook de cosmeticawereld en de chemie. “Elk product is maatwerk. Doordat er oneindig veel mogelijkheden zijn, kun je altijd doorleren. Als bedrijf blijven we ontwikkelen en groeien en hebben we doorlopend behoefte aan nieuwe collega’s”, zegt Lyanne Odink.
Wat heb je nodig om te komen werken bij Eshuis? “Een technische achtergrond en technisch inzicht is een voordeel”, zegt Jan van Leussen. “Maar eigenlijk kun je zonder al te veel voorkennis bij ons terecht, bijvoorbeeld in de nabewerking of inpak. Als je maar houdt van aanpakken en je je samen met Eshuis wilt doorontwikkelen.”
Meer weten? Kijk op
werkenbij.eshuis.nl
Eshuis B.V.
Wannestraat 28, Dalfsen
Tel. 0529 – 438 100
personeelszaken@eshuis.nl
werkenbij.eshuis.nl
www.eshuis.nl